‘Je moet een gegeven paard niet in de mond kijken.’ De boer die eeuwen geleden een traditie begon, het geven van een eindejaarscadeau aan de knechten, zou zo’n standpunt onderstrepen. De knecht nam zo’n kerst mand met lekkers ook dankbaar aan. Tegenwoordig is de ontvanger van een kerstpakket geen onderdanige boerenhulp maar een kritische consument. De doos wordt dan ook vaak aangepakt met de gedachte ‘kijken of er dit jaar wat bij zit.’ Boer en directeur van een bedrijf willen eenzelfde waardering voor hun medewerkers tonen door een pakket te geven. Alleen moet je tegenwoordig goed wikken en wegen wat je je personeel aanbiedt. Het moet namelijk wel als een cadeau aanvoelen.
Lekker én handig
Wie verantwoordelijk is binnen het bedrijf om het kerstpakket te regelen, heeft tegenwoordig dan ook een riante keuze uit soorten pakketten. Die gaan schuil onder smakelijke namen zoals ‘choco moment’, bedoeld voor de liefhebber van chocolade. Of ‘rustmomentje’ met alcoholvrije bubbel en een filmvoucher. Veel pakketten hebben ook een landenthema zoals Mexico met allerlei ingrediënten om smakelijke tapas zelf te maken. Sommige kerstpakketten leveren er zelfs de keuken middelen bij zoals een pakket met allerlei sausjes én een fraaie grillpan. Dit soort themapakketten zijn ideaal als je vanaf acht tot honderden stuks nodig hebt.
Kerstpakket met maatpak
Heb je een bestelling van duizend kerstpakketten of meer? Dan kun je je kerstpakketten perfect afstemmen op je bedrijf. Een eigen kerstkaart, je eigen logo op de doos en alle producten vormgegeven naar de huisstijl van je organisatie, allemaal mogelijk. In samenspraak met de kerstpakketten maker kun je je eigen producten kiezen voor in het pakket. Zo kun je een bepaalde ‘look’ geven aan het pakket. Of subtiel verwijzen naar de activiteiten van het bedrijf. De verpakking hoeft dan ook niet een doos te zijn, maar kan ook een prachtig blik of rijk bewerkte mand worden. Deskundigen van kerstpakketten leveranciers kunnen je praktische tips geven om je originele kerstpakket nog mooier te maken.
Je eigen kerstpakket kiezen
Het bovenstaande is steeds vanuit de gedachte dat jij bepaalt wat de ander als kerst cadeau gaat krijgen. Je kunt heel goed andersom redeneren. Degene die krijgt, kan zelf kiezen wat hij in zijn of haar doos wil. Daarvoor zijn er diverse online toepassingen. Jij geeft je personeel dan wel iets, namelijk een chique voucher. Met deze voucher kan je medewerker inloggen en zo via het internet naar een royaal assortiment gaan voor kerstpakketten. Hij maakt zijn persoonlijke keuzes en kiest net zolang tot de hem gegeven punten ‘op’ zijn. Via één klik verstuurt hij zijn voorkeuren. Even later wordt de doos netjes thuisbezorgd. De vraag ‘kijken of er dit jaar wat bijzit’ is niet langer van belang.
Geven in feestelijke stemming
Een kerstpakket is één ding. Dat pakket uitdelen een heel ander. Frommel de pakketten niet weg in een kaal magazijn waar ze kunnen worden afgehaald. Maak ze onderdeel van een feestje. Een kerstborrel van de zaak of een bedrijfs kerstmarkt, bijvoorbeeld. Iets in een feestelijke entourage ontvangen is twee keer zo leuk. En je versterkt zo net voor de kerstvakantie nog even de bedrijfscultuur!
Ook voor een drankgeschenkset ben je bij ons aan het juiste adres!